شکایت بابت تزریق اشتباه بوتاکس

وکیل جرایم پزشکی بصورت تخصصی در بسیاری از دعاوی کیفری پزشکی مانند انواع شکایت از پزشک متخلف و مراحل رسیدگی به آن در دو مرجع دادسرای جرایم پزشکی و سازمان نظام پزشکی به تفصیل بهترین مطالب کاربردی و علمی را بیان نموده است. در مقاله حاضر به موضوع اشتباه در تزریق بوتاکس بعنوان یکی از شاخه های اخص اعمال و جراحی های زیبایی پرداخته میشود.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس در واقع سم مهلکی است که اگر وارد خون شود موجب فوت شخص نیز میشود. لذا جهت جلوگیری از اشتباه در تزریق بوتاکس، خوب است بدانید تزریق بوتاکس در واقع تلفیق هنر و علم است. بهمراه استفاده از تکنیک دقیق تزریق به عضلات هدف و عدم سرایت به ماهیچه های کناری محل تزریق میباشد.

◁◁ بیشتر بدانید:  وکیل شکایت از پزشک

شکایت بابت اشتباه در تزریق بوتاکس

وکیل شکایت از جراح زیبایی بصورت تخصصی بیان میدارد: بهترین تزریق بوتاکس به صورت، اعم از نواحی پیشانی، اطراف چشم ها، خطوط دور لب و سایر نواحی میبایست توسط بهترین دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک و متخصص پوست انجام شود. تزریق بوتاکس ولو در فرض استفاده درمانی و یا حتی در جهت زیبایی چنانچه بهمراه عدم رعایت نظامات پزشکی و بی احتیاطی و بی مبالاتی باشد موجب طرح پرونده کیفری و تنظیم شکواییه تحت عنوان اشتباه در تزریق بوتاکس علیه پزشک متخلف میشود.

  • نکته: جهت جلوگیری از شکایت اشتباه در تزریق بوتاکس به مراکز معتبر زیرنظر دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک یا متخصص پوست مراجعه نمایید.

دلایل تزریق بوتاکس چیست؟

  • چرا بوتاکس میزنیم؟
  • چرا برخی تزریق بوتاکس را مفید دانشته و به سایرین نیز توصیه مینمایند؟
  • فایده استفاده از بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس چنانچه موجب شکایت اشتباه در تزریق بوتاکس نشود و صحیحا واقع گردد، میتواند نتایج و پیامدهای بسیار خوب و مفید در زمینه های درمانی و زیبایی داشته باشد. وکیل شکایت از پزشک متخلف ادامه میدهد: چنانچه تزریق بوتاکس وفق قرانین و مقررات مربوطه در زمینه پزشکی انجام شود، و اشتباه ر تزریق بوتاکس را بهمراه نداشته باشد در درمان میگرن مزمن میتواند اثر خوب و مثبتی داشته باشد.

  • نکته: دکتر فوق تخصص جراحی پلاستیک یا متخصص پوست، آگاه به مواد بوتاکس برده و با استفاده از تکنیک دقیق تزریق به عضلات هدف صورت میگیرد. با رعایت موازین پزشکی لازم، از اشتباه در تزریق بوتاکس جلوگیری نمایید.

وکیل متخصص شکایت از پزشک متذکر میگردد: وفق نظر دکترین فوق تخصص و متخصص پوست، در جهت از بین بردن چین و چروک سطحی پوست، میتوانید ٣ الی ۵ بار به فاصله ۴ ماه تزریق بوتاکس نمایید. مجموعا میتوان گفت مطابق استانداردهای مربوطه، به مدت ٢ سال پیاپی میتوانید بوتاکس تزریق نمایید. پس از انقضا مدت ۴ ماهه از تزریق، اثر ان از بین رفته و چین و چروکها برمیگردد. بهترین توصیه آن است که درجهت اجتناب از رخداد اشتباه در تزریق بوتاکس، به دفعات استاندارد تزریق بوتاکس توجه نمایید.

عوارض ناشی از اشتباه در تزریق بوتاکس

وکیل پزشکی به بهترین بیان مختصرا اذعان میدارد:

  • سرگیجه، دوبینی چشم، اختلال در دید، ورم پلک، خطای دید، التهاب قرنیه، افت پلک، ناتوانی در بستن چشم، خشکی موقت چشم و غدد اشکی و یا بالعکس ریزش اشک از عوارض اشتباه در تزریق بوتاکس اطراف چشم و اطراف ابروها میباشد.
  • فلج شدن دستگاه عصبی و اختلال در قلب و تنفس در مواردی از قبیل اشتباه در تزریق بوتاکس در گردن میباشد.
  • هماتوم یا تراوش و تجمع خون در موضع مورد تزریق بوتاکس.
  • سردرد موقت و سوزش.

 

  • نکته: اخذ اطلاعات دقیق از بیمار و انجام آزمایشات لازمه توسط دکتر متخصص قبل از تزریق، موجب پیشگیری از اشتباه در تزریق بوتاکس میشود. لذا بهترین کار، طی نمودن کلیه مراحل مربوطه بوده و سپس اقدام به تزریق نمایید.

بوتاکس موجب فلجی میشود

بسیاری از مراجعه کنندگان به موسسه حقوقی ما ابراز میدارند که به موجب تزریق بوتاکس به برخی از نواحی صورت، موجب فلج شدن آن ناحیه و از بین رفتن توانایی فرد در حرکت دادن آن ناحیه شده است. در این موارد نیز میتوان از پزشکی که به صورت اشتباه تزریق بوتاکس کرده است و بعضا عصب فرد را مورد هدف قرار داد و موجب بروز آسیب به وی شده است، شکایت نمود و از وی مطالبه جبران خسارت وارده را داشت.


◁◁ بیشتر بدانید:  مشاوره با وکیل پزشکی

وکیل برای شکایت تزریق بوتاکس در تهران
وکیل برای شکایت تزریق بوتاکس در تهران

وکیل متخصص دعاوی پزشکی در تهران

موسسه حقوقی و داوری امین عدالت کبریا در تهران دارای کادر مجرب از وکلای متخصص و حرفه ای میباشد. وکلای باتجربه و کاربلد مذکور در زمینه های مختلف بصورت تخصصی وکالت مینمایند. تعدادی از بهترین وکلای دعاوی کیفری مشغول به فعالیت در زمینه جرایم پزشکی و شکایت از پزشک میباشند. لذا دعاوی همچون شکایت از پزشک تزریق ژل، شکایت از دندانپزشک، اشتباه در تزریق بوتاکس، تنظیم شکواییه و تنظیم لایحه خطاب به سازمان نظام پزشکی و یا دادسرای ویژه جرایم پزشکی بعهده وکلای حرفه ای و خبره میباشد. همچنین میتوانید درجهت بهمراه داشتن یک وکیل اختصاصی و بهره مندی از مشاوره حقوقی خوب و مفید و دقیق او از پکیج های اشتراک ماهیانه مشاوره حقوقی استفاده نموده و به سرنوشت دعاوی پزشکی خود کمک شایانی نمایید.

به این نوشته از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۱۸ میانگین امتیاز: ۴.۴]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیگر مطالب این دسته بندی

32 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
sepidehb407
1 سال قبل

سلام من بوتاکس کردم ولی انگار بوتاکسش تقلبی بوده و هیچ اثری نداشته. از پزشک خواستم کارش رو اصلاح کنه گفت هزینه مجدد باید بدی من میتونم شکایت کنم؟

ستاره قره داغی
1 سال قبل

سلام. من سه ماه پیش ژل لب و تزریق بوتاکس انجام دادم. بار دوم برای ترمیم رفتم لبم کج شد. هر دو هفته یکبار رفتم ماساژ داده یا ژل زدهT یک ماه آخر هم سه بارT دو هفته در میون آنزیم زده ولی هیچ تاثیری رو کجی دهنم موقع خنده نمیزاره. متاسفانه تحقیق کردم ایشون پزشک نیستن فقط ماما هستند. از ۹ بار بوتاکس پیشونی که برام انجام داده نتیجه ای نگرفتم. ژل لب هم که دهنم کج کرده. به زور و التماس سه میلیون منو پس داد ازم رسید گرفت که پولمو پس داده بابت کجی دهنم. ولی هنوز مشکلم سر جاشه. دکتر متخصص مغز و اعصاب رفتم بهم دارو آمپول داد گف ممکنه درست بشه ممکنه درست نشه. خیلی جالبه وقتی اومدم پیش مامایی که برام ژل تزریق کرده گفتم لبم درست نشه شکایت میکنم حتی پول داروهام هم نداد.ذانکار میکنه میگ همکارم پزشک پوست و مو برات تزریق کرد من فقط ترمیم بوتاکس و ژل لب انجام دادم، ولی من شاهد دارم حتی ازش فیلم گرفتم وقتی برای شخص دیگ بوتاکس زده بود. جالبه گفت تو تخلف کردی از ما فیلم گرفتی. سوال من اینه لبم حالت عادی خوبه، ولی وقتی میخندم کج میشه دقیقا مثل کسانیک سکته کردن. حالا باید چکار کنم؟ سلامتیم برگرده یا از این ماما چجوری شکایت کنم؟ دیگه برای هیچ کس تزریق انجام نده تخصص نداره، یا از اون همکارش دکتر پوست و مو چه شکایتی میتونم انجام بدم؟ دیگه کسی موش آزمایشگاهی نکنن. دهن منو دچار نقص عضو کردن. چرا سازمان نظام پزشکی هیچ نظارتی روی این مطبها نداره ؟ به جز من شاکی زیاد داره متاسفانه کسی وقت و پول اضافه نداره بره دنبال شکایت از این ماما. ممنونم.

ترخاصی
1 سال قبل

من چند ماه پیش برای یک خانومی تزریق بوتاکس کردم واسشون، یک ابروشون بالا رفت و الان از بنده شکایت کرده. من پزشک نیستم و این کارو به خواسته خودش انجام دادم. آیا دیه باید بدم و جریمه میشم؟

شهلا
2 سال قبل

در یک گروهی در واتس اپ برام پیام امد که تزریق ژل و بوتاکس مجانی به انجا مراجعه کردم و چندین دکتر کاراموز و استاد که یکی از کاراموزها که نمیدانم دکتر بود برای من بوتاکس انجام داد پلی صداش میکردند دکتر پلک افتاد و دوبینی پیدا کردم حال که نمیدانم پزشک یا غیر پزشک بوده کجا باید شکایت کنم ؟ ممنونم

Esmaeil
2 سال قبل

سلام، پزشکی برای بنده تزریق بوتاکس جهت برطرف کردن خط پیشانی انجام داد که پس از تزریق و ترمیم،بعداز ۴ هفته تمام تزریقات بوتاکس بالای ابروهام جمع شد و بدفرم شده و ورم کرده، (بدون درد وسوزش) وخط پیشانی هم هیچ تغیری نکرد حتی خط اخم هم اضافه شده بالای ابرو! ایا میتوانم از این پزشک شکایت کنم؟