حکم گذاشتن مواد مخدر در منزل دیگری چیست؟ اگر کسی مواد مخدر را در منزل دیگری جاساز کند چه مجازاتی دارد؟ اگر کسی به قصد متهم کردن دیگری مواد مخدر در وسایل یا لوازم یا محل او بگذارد، چگونه مجازات میشود؟ نحوه دفاع در قبال این اقدام غیر قانونی چیست؟ با وکیل مواد مخدر همراه باشید.

جاسازی مواد به قصد متهم کردن دیگری

اگر کسی به قصد و نیت اینکه دیگری را به ارتکاب یک جرم از جرایم مواد مخدر متهم کند، در محل مربوط به او مواد مخدر جاسازی کند، به مجازات مقرر در قانون محکوم میشود. لذا مقصود از جاسازی کردن، پنهان کردن مواد در مکان متعلق به دیگری است. بعنوان مثال شاگرد یک مغازه به دلیل خصومتی که با صاحب آن دارد، مواد مخدر را در گاوصندوق مغازه یا کشوی میز مغازه جاسازی میکند. اگر این امر یعنی جاسازی مواد مخدر به قصد متهم کردن دیگری، در محکمه به اثبات برسد، متهم ردیف اول یعنی صاحب مغازه از اتهام تبرئه شده و شاگرد مغازه به مجازات مقرر قانونی محکوم میشود.

مجازات گذاشتن مواد مخدر در محل دیگری

وکیل مواد مخدر میگوید: مطابق ماده ۲۶ قانون مبارزه با مواد مخدر، هرگاه شخصی به قصد متهم کردن دیگری، مواد مخدر یا روانگردانهای صنعتی غیردارویی و یا آلات و ادوات استعمال آن را در محلی قرار دهد، به حداکثر مجازات همان جرم محکوم خواهد شد. لذا اگر کسی، ۴ گرم شیشه را در منزل یا ماشین یا مغازه یا محل کار دیگری، جاساز نماید و قصدش این باشد که وی تحت تعقیب قرار بگیرد، به جزای نقدی و ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

اعمال حداکثر مجازات برای جاسازکننده

همانطور که بیان گردید، قانون مبارزه با مواد مخدر، برای اشخاصی که چنین رفتار مجرمانه ای را انجام میدهند، اشد مجازات را در نظر گرفته است. مقصود از اشد مجازات، اعمال حداکثر مجازات قانونی همان جرم در حق مرتکب است.

ماده ۲۶ قانون مبارزه با مواد مخدر: هر کس به قصد متهم کردن دیگری مواد مخدر یا روانگردان های صنعتی غیردارویی و یا آلات و ادوات استعمال آن را در محلی قرار دهد، به حداکثر مجازات همان جرم محکوم خواهد شد.

◁◁ بیشتر بدانید:  مجازات مواد مخدر در حقوق ایران
به این نوشته از راست به چپ چند ستاره می دهید؟
[تعداد آرا: ۶ میانگین امتیاز: ۴.۲]

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیگر ویدیو های این دسته بندی

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مصطفی
1 سال قبل

سلام، آیا عف همین بهمن امسال شامل کسی که مواد در منزل دیگری گذاشته باشد میشود؟

گروه وکلای امین عدالت
1 سال قبل
پاسخ به  مصطفی

با سلام
بله شامل می شود در صورتی که شرایط عفو وجود داشته باشد.

بهزاد
1 سال قبل

سلام اگر کسی یک رفیق را سوار ماشین بکنه و ۴ گرم شیشه از رفیق گیر بکنه و گردن بگیره قاضی میتونه حکم به من هم بده؟

گروه وکلای امین عدالت
1 سال قبل
پاسخ به  بهزاد

با سلام
اقرار اگر نزدیک به واقعیت باشد، مورد تایید قاضی قرار می گیرد. برای مشاوره با وکیل مواد مخدر با ما تماس بگیرید.

امین
2 سال قبل

اگر کسی مواد در منزل دیگری قرار دهد برای متهم کردن او ولی مواد را خودش تهیه نکرده باشد وفقط قرار داده باشد، چه حکمی دارد؟ و اگر نسبت فامیلی با هم داشته باشند وطرف مقابل رضایت بدهد حکم او چیست؟

گروه وکلای امین عدالت
2 سال قبل
پاسخ به  امین

با سلام
در صورت اقرار به اینکه مواد متعلق به فرد قرار دهنده بوده است، مجازات حمل و نگهداری مواد شامل این فرد می شود. برای مشاوره بیشتر با وکیل مواد مخدر با ما تماس بگیرید.